עורך דין הטרדה מינית הלפגוט-אדרי

הטרדה מינית במקום העבודה יכולה להעמיד את כל הנפשות המעורבות במצב מאוד מורכב ורגיש.

בין שמדובר באדם שמתלונן על הטרדה מינית או במי שמופנית נגדו התלונה, עומדים על הכף מוניטין, יחסים מקצועיים ובינאישיים, מעמד ועוד. על מנת להתמודד עם המצב הזה באופן נכון וראוי מומלץ לפנות לעורך דין הטרדה מינית.

עורך דין הטרדה מינית – הכתובת שלך להטרדות במקום העבודה

בכל ארגון יש דבר כזה שמכונה תרבות ארגונית.

בעבר הייתה מודעות מאוד נמוכה לכל הנושא של הטרדות מיניות, ובמקומות עבודה רבים הונהגה תרבות ארגונית שמפלה נשים לרעה, מה שהוביל לכך שהטרדות מיניות היו חלק מההתמודדות היומיומית של נשים בשוק העבודה.

מאז שנכנס לתוקפו החוק למניעת הטרדה מינית בעבודה, המודעות להיקף התופעה הלך וגדל.

כיום נדרשים המעסיקים לקחת חלק אקטיבי במניעת התופעה, ועבירה על החוק עלולה להוביל לקנסות ואף למאסר בפועל.

המודעות אומנם עלתה, אך לא מעט התנהגויות עלולות להיות מאוד מטרידות, ואף מוגדרות כהטרדה מינית.

אם התרבות הארגונית במקום העבודה שלך לא פועלת כדי למנוע הטרדה מינית ולהגביר את המודעות לנושא, אם ידוע לך על אירועים ומקרים של טרדות מיניות במקום העבודה שלך, יש לך כתובת לפנות אליה – עו"ד הטרדה מינית.

עו"ד הטרדה מינית בעבודה הלפגוט אדרי

עורך דין הטרדה מינית – אתם לא לבד!

כאמור לעיל, תלונה על הטרדה מינית במקום העבודה מעמידה את האדם המתלונן ואת מי שמופנית נגדו התלונה במצב לא רגיל, שדורש הרבה מאוד רגישות ומקצועיות.

למעשה, זה עלול לשנות את החיים של כל המעורבים בנושא, בין שיש בכך אמת, ובין שלאו.

בעוד מקום העבודה צריך להמשיך לפעול בצורה מסודרת ותקינה, האדם שמתלונן דורש שייעשה צדק ואילו זה שהוגשה נגדו התלונה דורש שואף שחייו יחזרו למסלולם.

אף על פי שהמעסיק נדרש לערוך בירור, ובהתאם להמלצות אחראית הטרדה מינית בארגון, לשמור על מרחק בין המעורבים בדבר, עבור כל הצדדים ההתנהלות במקום העבודה הופכת להיות קשה ומורכבת, ולעיתים בלתי אפשרית, הן מבחינה רגשית והן מבחינה מנטלית.

ייעוץ משפטי במקרה של הטרדה

במקרה שבו התחרשה הטרדה מינית, חשוב שהצד הנפגע יקבל ייעוץ משפטי ראשוני על ידי עו"ד הטרדה מינית בעבודה העוסק בתחום, בזמן אמת ובאופן מיידי.

הייעוץ המשפטי ראשוני, מאפשר לקבל את כל המידע הרלוונטי בזמן אמת!!!

שבכל אירוע של הטרדה מינית, רק לאחר שכל האפשרויות הקיימות נבדקות, לפנים ומלפנים, ניתן לבחור באפשרות הרצויה בהתאם לנסיבות המקרה.

לפיכך, הייעוץ המשפטי הראשוני של עו"ד הטרדה מינית בעבודה הבקיא בתחום ההטרדה בעבודה הוא משמעותי.

שניסיון העבר לימד אותנו, כי התנהלות נכונה כבר בראשית האירוע אשר מעמידה את הדברים באור המשפטי הנכון כבר בהתחלה, משנה את התוצאה.

אף אחד לא צריך להיות במצב כזה לבד!

העומס הרגשי והנפשי שיכול להיווצר עקב הטרדה מינית בעבודה או הגשת תלונה בנושא יכול להעיב על יכולתו של העובד לתפקד.

לשם כך הוא זקוק ליד מכוונת, לייעוץ מקצועי ולליווי אישי של עורך דין הטרדה מינית, שיבטיח טיפול דיסקרטי ויעיל ויעניק במידת מה שקט נפשי.

עורך דין הטרדה מינית מומלץ

טיפול משפטי בהטרדות מיניות

הטרדה מינית היא סוג של אפליה שבה העבריין משתמש בכוחו כדי לגרום לקורבן להרגיש אי נוחות. זה יכול לבוא לידי ביטוי בקידום מיני לא רצוי, הערות ומחוות מגונות, או כל התנהגות מינית לא רצויה אחרת הפוגעת באדם המוטרד.

לפעמים יכול להיות קצת קשה לזהות מתי הגיע הזמן לפנות לגורם הנכון עבור טיפול משפטי בגין הטרדה מינית, במיוחד אם לא בטוחים מהי הטרדה מינית במקום העבודה.

הצעד הראשון הוא דיווח על הבעיה ומעקב עם הממונה או מחלקת משאבי האנוש . אם הבעיה נמשכת, מומלץ לפנות לעורך דין, אשר יוכל להציע הנחיות כיצד להתקדם בצורה הטובה ביותר בהליך המשפטי.

ליווי "יד ביד" של עו"ד הטרדה מינית בעבודה

רבים הם המקרים בהם הטרדה מינית, אינה מצריכה בירור משפטי.

יחד עם זאת, גם במקרים אלה, בהחלט נדרש ליווי ופיקוח מתאים של עו"ד הטרדה מינית במקום העבודה אשר בקיא בתחום ומלווה את הצד שנפגע בכל שלב משלבי ההליך, מיום הגשת התלונה בדבר הגשת תלונה עד לקבלת מלוא זכויותיו בדין.

במקרים אלה, אנו מלווים את הצד שנפגע, לעיתים גם מאחורי הקלעים, בפני הגורמים הרלוונטיים בארגון ובפני הממונה על החוק למניעת הטרדה מינית, במטרה לוודא שההליך מתבצע כפי שנדרש בהתאם לדין ואין מדובר בהליך סרק שנועד במטרה לגבות את הארגון.

בל נשכח כי ה"ממונה" על חוק מניעת הטרדה מינית, הוא בסופו של יום עובד בארגון שבו התרחשה הטרדה המינית.

למרות היותו עובד הארגון, הוא הגורם שאמור לברר את הדברים ולקבוע בדוח מסקנות מפורט האם התרחשה הטרדה, אם לאו.

לצערנו, המציאות לימדה אותנו, שלא תמיד אותו גורם פועל בתום לב בכדי לברר את האירוע ההטרדה, אלא, לעיתים אותו גורם יפעל לגמד את האירוע והכל בכדי לשמור על האינטרסים של הארגון.

מסיבה זו, כמו גם מסיבות רבות אחרות שהיריעה כאן קצרה מלהכיל, נדרש ליווי ופיקוח של עו"ד חיצוני שמלווה את הצד הנפגע בכל שלב ושלב בתהליך.

מתי כדאי לפנות לעורך דין הטרדה מינית?

1 בכל מקרה בו אירעה הטרדה, והאדם שהוטרד חושש לפרנסתו, לכבודו, למעמדו וכדו'. עורך דין הטרדה מינית יכול לנהל את התהליך בצורה דיסקרטית ביותר על מנת להבטיח שייווצר מינימום נזק.
2 כאשר המעסיק לא עומד בחובותיו כפי שנקבעו בחוק למניעת הטרדה מינית, כמו מינוי אחראית הטרדה מינית, פרסום תקנון שמבהיר את אופי ההתנהגות המקובל בארגון או כאשר הוא לא נוקט בהליכים משמעתיים בהתאם לתקנון ולפי הזמנים שנקבעו בו.
3 כאשר מוגשת תלונה על הטרדה מינית במקום העבודה, ומי שהוגשה נגדו התלונה רוצה ייצוג של איש עו"ד הטרדה מינית בעבודה מנוסה ומקצועי.
4 כאשר האדם שהגיש את התלונה מרגיש שהיא לא טופלה כראוי, שניסו להשתיק או להעלים עין מהמקרה וכדו'.
5 כאשר התלונה מוגשת נגד מנהל או נגד המעסיק – במקרה זה האדם שמתלונן עלול לחשוש מפגיעה ביחס של המעסיק או צוות ההנהלה, פגיעה בתנאי העבודה שלו או בשכרו ואף התנכלות. על מנת להימנע מכל כדאי לפנות לעו"ד הטרדה מינית, שיהווה הגורם המקשר בין המעורבים וישמור על זכויות העובד/ת.

איך בוחרים עורך דין הטרדה מינית בעבודה?

בחירת עורך דין הטרדה מינית בעבודה צריכה תמיד להתבסס על המלצות.

אם אין לך ממי לקבל שם של עורך דין הטרדה מינית מומלץ, ניתן לאתר ברשת הרבה מאוד אנשי מקצוע.

בכדי לקבל החלטה מי מהם מתאים, מומלץ לתאם פגישה ולבחון את המשרד שלו ואת הנפשות הפועלות, האווירה הכללית, מידת הקשב במהלך השיחה, יכולת ההכלה והאמפתיה, המענה לשאלותיך ועוד.

לאחר שכל אלו נבחנו, ההחלטה לשכירת שירותיו של עורך דין הטרדות מיניות צריכה להסתמך גם על תחושת הבטן שלך!

שאלות ותשובות נפוצות

מתי חשוב לפנות לעורך דין הטרדה מינית?

בכל מקרה בו אירעה הטרדה בין אם היא פיזית או מילולית, כאשר שינה התייחסות לא הולמת ואף משפילה לאדם ביחס למינו או למיניותו, כאשר המעסיק לא עומד בחובותיו כפי שנקבעו בחוק, כאשר מוגשת תלונה על הטרדה מינית במקום העבודה ועוד סיבות רבות נוספות.

למה מומלץ להיעזר בעורך דין במקרה של הטרדה מינית בעבודה?

העומס הרגשי והנפשי שיכול להיווצר עקב הטרדה בעבודה או הגשת תלונה בנושא יכול להעיב על יכולתו של העובד לתפקד. לכן יד מכוונת, ייעוץ מקצועי וליווי אישי של עורך דין הטרדה מינית יבטיח טיפול דיסקרטי ויעיל ויעניק במידת מה שקט נפשי.

האם צריך להגיש לתביעה אזרחית וגם תלונה במשטרה?

כל מקרה לגופו. יש לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין. ישנם מקרים שבהם לא כדאי להגיש תלונה במשטרה ולכן יש לבחון את המקרה הספציפי והנסיבות שלו.

האם הטרדה מילולית מעמית לעבודה נחשבת גם היא להטרדה מינית?

בהחלט. בחוק למניעת הטרדה מינית יש התייחסות להטרדה מינית בצורה של אמירות מילוליות בעלות אופי מיני ולא רק להתנהגויות פיזיות.

האם החוק למניעת הטרדה מינית מתייחס באופן שונה לגברים ונשים?

לא. אין שום הבדל. החובות החוקיות זהות ביחס לגברים ונשים.

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן