הטרדה מינית מילולית בעבודה

עובדים רבים אינם מבינים כי הטרדה מינית במקום העבודה או התעמרות מצד מנהל או אחראי אינם חייבים להיות כרוכים במגע פיזי בלבד אלא קיימת גם האפשרות של הטרדה מינית מילולית בעבודה . כל אחד ואחת יכולים להיות קורבן להתעללות מינית במקום העבודה בעקבות מבט, מחווה או מילים של עמית לעבודה או מפקח.

הטרדה מינית מילולית עלולה לפגוע נפשית ורגשית ולגרום לקורבן לסבול מהפסדים כספיים עקב תוצאות עבודה שליליות כגון הפסקת עבודה, הורדה בדרגה, שכר מופחת או החמצת ימי עבודה. אם סבלתם מנזקים כאלה או אחרים ממשהו שאדם אחר בעבודה אמר לכם, פנו לעורך דין הטרדה מינית.

הטרדה מינית מילולית בעבודה

דוגמאות להטרדה מינית מילולית בעבודה

הערה, בדיחה חד פעמית או מילים מתגרות לא בהכרח מהוות הטרדה. אולם, במקרים בהם ההטרדה חמורה מספיק כדי לגרום לכם נזק, להשפיע על כושר עבודתכם או ליצור סביבת עבודה עוינת, יש מה לעשות בנדון, ויפה שעה אחת קודם.

 לעומת זאת, הטרדה מינית מילולית עקבית, מהווה סבירות גבוהה יותר להסב לכם נזק. התעמרות, דיבור מגונה מצד אדם אחר במקום העבודה והתנהגויות נוספות יכולות ליצור מקום עבודה שמרגיש מאיים או מפחיד אחרים.

 דוגמאות להטרדה מינית מילולית כוללות:

  • שריקות או קולות גרגור כשל חתולים
  • השמעת קולות או רעשים מיניים
  • אמירת הערות מיניות
  • שימוש בשפה מגונה ופוגענית
  • סיפור בדיחות מיניות או סיפורים עם רמיזות בעלות אופי מיני
  • בירור לגבי חיי המין של אדם אחר
  • ביטוי רצון לעסוק במעשים מיניים
  • בקשות או דרישות למתן טובות מיניות
  • מחמאות לא נאותות
  • הפצת שמועות מיניות
  • שימוש בשפה משפילה מינית
  • כתיבת מכתבים או מיילים פוגעניים, מגונים או מרמזים
  • הערות גנאי או השמצות

גם ניצול יחסי מרות נחשב להטרדה מינית! לקריאה נוספת על מה נחשב לניצול יחסי מרות – לחצו כאן.

אתם אף פעם לא לבד!

אם המילים שמישהו אומר מפריעות ליכולתכם לבצע את עבודתכם, גורמות לכם להישאר בבית ולהפסיד ימי העבודה או משפיעות באופן אחר על תעסוקתכם, יתכן שאתם סובלים מהטרדה מינית.

עליכם לדעת, שאינכם צריכים להיות המטרה הישירה של דברי אדם אחר כדי להגיש תלונה. כל אדם במקום העבודה שמרגיש שהמילים הפכו אותו לקורבן יכול להפוך לתובע. זה לא משנה אם אתם או האדם האחר הם זכר או נקבה. בין שהמעורבים (האדם המטריד והקורבן להטרדה) ממינים זהים נגדיים, יכולות להיות לכך אותן תוצאות שליליות.

אחריות המעסיק בהתעללות או הטרדה מינית מילולית

במקרה של התעללות מינית מילולית במקום העבודה, עליכם לדעת מי עלול להיות אחראי לנזקים הכלכליים והרגשיים שלכם. ייתכן שתוכלו לתבוע יותר מאשר רק את האדם האחראי לנזקים שנגרמו לכם.

לדוגמה, אם העבריין לכאורה היה עמית לעבודה, החברה עלולה להיות אחראית למעשיו, שכן למעסיק יש אחריות על התרבות הארגונית, והוא נדרש על פי חוק לנקוט באופן פעיל באמצעים להעלאת המודעות בנושא הטרדות מיניות, למנות אחראית לנושא, לנסח תקנון להתנהגות נאותה ומקובלת במקום העבודה ולנקיטת פעולות לטיפול במקרים בהם קיים חשד או שמוגשת תלונה על הטרדה מינית במקום העבודה.

ארגונים המאפשרים (או מתעלמים) מבדיחות פוגעניות, הערות זועפות ודיונים מיניים לא רצויים יוצרים אקלים של הטרדות מיניות מילוליות שעלולות להתפרש כעוינות ומפחידות והנן בלתי חוקית. שלב חשוב במניעת האשמות הטרדה הוא להבטיח שההכשרה והמדיניות של הארגון נגד הטרדה יכסו נושאים כמו זיהוי הטרדות במקום העבודה, מניעת הטרדות ודיוח על כל הטרדה מינית על כל צורותיה, בין שהיא מילולית, פיזית או וויזואלית.

אם אתה חשים שאתם קורבן או שאתם חושדים שמתרחשת הטרדה מינית מילולית או מכל סוג אחר במקום העבודה, צרו קשר עם עורך דין עורך דין הטרדה מינית, שינחה אתכם כיצד לפעול מבלי לפגוע במעמדכם, פרנסתכם ומקומכם במקום העבודה באופן המהיר, המקצועי והדיסקרטי שנדרש לשם כך.

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן