סדנא אינטראקטיבית בנושא הטרדה מינית

בעבר הונחה על שולחן הכנסת, הצעת חוק לתיקון החוק למניעת הטרדה מינית שעסקה בחובת המעסיק לקיים לפחות פעם בשנה הדרכה והסברה לצורך מניעת הטרדה מינית והתנכלות.

הצעה זו אומנם לא הבשילה עדין לחקיקה, אך כיום מחייב חוק למניעת הטרדה מינית מעסיקים שלהם למעלה מ-25 עובדים, לקבוע תקנון לטיפול בהטרדות מיניות והתנכלות במקום העבודה, ולפרסם אותו בשילוב עיקרי החוק והתקנות במקום העבודה.

בנוסף מחייבות התקנות את המעסיק לאפשר לעובדים להשתתף, בתכיפות סבירה, בפעולות הדרכה והסברה למניעת הטרדה מינית והתנכלות, או ליזום בעצמם הדרכות והסברות מסוג זה באמצעות ארגון העוסק בנושא.

מקרים והצעות העובדים לתגובה

במסגרת הסדנא האינטראקטיבית שאנחנו מקיימים, נסקור אירועים שהתרחשו בארגונים שונים בארץ שבהם נקבע כי התקיימה הטרדה מינית והמשתתפים יתבקשו לכתוב את דרכי הפעולה הנכונות לשיטתם להתמודדות עם האירוע, תוך מתן דגש על זכויות העובד/ת אל מול חובות החברה בחוק ובתקנות.

בנוסף, המתמודדים מתבקשים להציע הצעות לארגון על מנת למנוע הישנות המקרה בעתיד.

אז איפה עובר הגבול?

בחלק הזה אנחנו בוחנים את הגבול במקום העבודה שלכם. נבדוק איפה עובר הקו האדום שאמור להיות ברור לכולם במקום העבודה. נגלה ביחד כי יש מצבים רבים שעלולים להיחשב בטעות לאפורים ועל כן דורשים ליבון, חידוד והבהרה.

רכישת כלים משפטיים, גם לעובדים וגם למנהלים

הכלים המשפטיים הנכונים מאפשרים לכל צד לקבל נקודת מבט ביקורתית, שלשיטתנו תאפשר לו להתמודד עם אירוע של הטרדה מינית במקום העבודה, טוב יותר בעתיד.

הקפדה על שיח מכבד ומקבל במקום העבודה

אז אין יותר בדיחות בעבודה, אמר אחד משתתפים. ודאי שיש, אבל רק כאלה מצחיקות…

בחלק זה שבסדנא נלמד על השיח המקבל במקום העבודה, מול השיח המבדל. בשלב זה, נעביר בהמצאות התמודדות עם סיטואציות אמתיות בהן אנחנו טיפלנו, איך לעשות שימוש בשיח נכון למקום העבודה, מכבד ומקבל.

בדיחה גרועה או הטרדה מינית במקום העבודה

נציג מקרים בהם עובדים שילמו מכיסם סכומים גבוהים בשל אמירה שלגביה נטען כי נאמרה ב"בדיחות הדעת".

כתבה בנושא פורסמה בכלכליסט: לחצ/י לקראית הכתבה

 

הרצאות על הטרדה מינית לעובדים

המציאות שנוצרה היום מחייבת לבצע הרצאה או סדנא למניעת הטרדה מינית והתנכלות במקום העבודה

המציאות מלמדת שהדרכות מסוג זה כמעט ואינן מתקיימות", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "קיומן תלוי בעיקר ביוזמתן של עמותות באופן ספורדי שאינו שיטתי. זאת, בניגוד להוראות שקיימות בעניין בבטיחות בעבודה, שם נדרש מעסיק לערוך השתלמויות באופן קבוע אחת לשנה".

לחברות רבות זה כלל ברור: להרצאות ולסדנאות תקופתיות בקרב כלל עובדי החברה ומנהליה בכל הקשור למניעת הטרדה מינית והתנכלות במקום העבודה, קיימת חשיבות מכרעת, ביחס לאפקטיביות של מניעת הטרדות מיניות והתנכלות במקום העבודה.

פנו אלינו עוד היום על מנת להתאים את ההרצאה או הסדנא, המתאימה לארגון שלכם.

 

משרד עורכי דין מומלץ לטיפול בהטרדות מיניות

ישנם עורכי דין רבים העוסקים בתחום של הטרדות מיניות. אולם, במידה והחלטת לפנות לעורך דין כדי למצות את זכויותיך, מומלץ לפנות אל עורך דין הטרדה מינית המתמחה בתחום של דיני עבודה. בנוסף, כדאי לבדוק שהמשרד מתמחה בתחום זה בלבד. משרדי עורכי דין רבים עוסקים בין היתר בסוגיית הטרדות מיניות במקום העבודה אך לא מתמחים בכך באופן ספציפי.

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות' מתמחה בטיפול וייצוג של נפגעי הטרדות מיניות במקום העבודה. למשרדנו ניסיון של מעל עשרים שנה בייצוג ובטיפול בתיקים של הטרדות מיניות. מעבר למקצועיות, אנו מספקים ללקוחותינו טיפול מסור, קשוב ורגיש.

אז אם חיפשתם משרד עורכי דין שיסייע לך במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה, הגעת למקום הנכון. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

סדנא אינטראקטיבית  בנושא הטרדה מינית
שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן