ייצוג עובדים בנושא הטרדה מינית

האם מדובר בהטרדה מינית בעבודה?

*המאמר פונה לגברים ונשים, אולם מנוסח ברובו בלשון נקבה לצורך הנוחות.

החוק למניעת הטרדת מינית קובע כי "לא יטריד אדם מינית את זולתו ולא יתנכל לו".  למרות זאת, רבים הם המקרים בהם עובדת מוטרדת בעבודתה, אך אינה בטוחה כי אכן מדובר בהטרדה המגבשת זכות תביעה. במקרים אחרים תעדיף העובדת שלא להתלונן מחשש שמא התלונה תביא לפיטוריה.

דוגמאות להטרדה מינית בעבודה

בפסק דין תקדימי בעניין ע"ע 40496-05-10 פלונית נ' אלמוני (פורסם בנבו), פסק בית הדין הארצי לעבודה פיצוי בסך של למעלה מ 300,000₪ לעובדת אשר הוטרדה מינית בעבודתה במהלך תקופה ממושכת בת שלוש שנים. אכן, פרשה זו הביאה בפני בית הדין לעבודה מקרה קשה של הטרדות מיניות הכוללות גם מגעים מיניים. יתרה מזו, פערי הכוחות והמעמד היו קיצוניים הן מבחינת המעמד בעבודה והן מבחינת המעמד החברתי והמצב הסוציו -אקונומי. העובדת, שהייתה תופרת המשתכרת למחייתה בשכר מינימום נאלצה להתמודד במשך שנים עם הטרדות מיניות לרבות מגעים מיניים מצד המעסיק, אשר היתה לו שליטה מלאה ביכולת השתכרותה והישארותה במקום העבודה.

בפסק הדין קבע בית הדין הארצי לעבודה, כי השיקולים הרלוונטיים לקביעת גובה הפיצוי כוללים גם את הצורך בהרתעה מפני ביצוע מעשים המהווים הטרדה מינית ואת הצורך במסר חברתי חד משמעי כי מדובר בתופעה פסולה, אך גם את חומרת הפגיעה הלא ממונית הנובעת מהטרדה מינית ביחד עם כלל הנסיבות הספציפיות לרבות סוג ההטרדה המינית וחומרתה, נסיבות ביצועה, היקפה. כלומר, יש לבחון, האם נגרם נזק מוחשי דוגמת צורך בהחלפת התפקיד או מקום העבודה או האם מדובר בדפוס התנהגות חוזר והאם נגרם נזק נפשי – גם אם לא הגיע לכדי נכות וכיוצא בזה.  

בל נשכח, כי הטרדה מינית היא תופעה אשר יש לה ביטויים רבים. כך לדוגמא, היא עשויה להתגבש באמירות מסוימות בלבד. לעיתים אותן "אמירות" יהיו בעלות אופי של חיזור המשלבות מחמאות והמקרים אחרים האמירות יישאו אופי של בקשות או הצעות על רקע מיני אף איומים של פיטורים בהעדר נכונותה של העובדת לשתף פעולה. לפיכך, כאן המקום להדגיש, כי כל התייחסות משפילה או מבזה המופנית אל עובדת ביחס למראה שלה ו/או למיניותה לרבות נטייתה המינית, עולה כדי הטרדה מינית המקימה זכות לפיצויי.

לפיכך, ראוי שכל עובדת תדע, כי די בפעם אחת שבה היא חשה מוטרדת מינית גם אם זה נראה מצד המעסיק כחברמניות או שובבות לא פוגענית, בכדי כי להקים עבורה את הזכות להגיש תביעה כספית כנגד המעסיק ולדרוש את כל זכויותיה לרבות פיצויי פיטורים.

לסיכום: אם נתקלת בהתנהגות שאינה ראויה, או הנראית לך כהטרדה מינית כלפיך במקום העבודה, אל תתעלמי!!! את מוזמנת לפנות מייד אלינו לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד המתמחה בתחום, במטרה לעמוד על זכויותייך.   – דף צור קשר

צוות עורכי הדין המנוסים שלנו זמינים עבורכם, פנו אלינו עוד היום .

משרדנו מייצג עובדים בתיקי הטרדה מינית במשך כבר שנים רבות. למעשה, אנו ייצגנו במקרים רבים של הטרדה מינית עוד לפני שחוקק החוק למניעת הטרדה מינית.

ראו למשל מקרים בהם משרדנו ייצג וזכו לתיעוד תקשורתי:

ואולם, למרות שהמצב שהשתנה מאז ועד היום באופן משמעותי, אנחנו עדין נתקלים ביותר מידי מקרים של הטרדה מינית בעבודה, מקרים המקימים לעובד.ת הנפגע.ת פיצוי כספי משמעותי.

אך לאחרונה בשאלה אחת החוזרת על עצמה שוב ושוב בכל השיחות והיא: האם מדובר בהטרדה מינית בעבודה?

אז למען הסדר הטוב והנכון של הדברים, הנה כמה פרטים חשובים שכדאי לכל עובד.ת לדעת.

*המאמר פונה לגברים ונשים, אולם מנוסח ברובו בלשון נקבה לצורך הנוחות.

החוק למניעת הטרדת מינית קובע כי "לא יטריד אדם מינית את זולתו ולא יתנכל לו".  למרות זאת, רבים הם המקרים בהם עובדת מוטרדת בעבודתה, אך אינה בטוחה כי אכן מדובר בהטרדה המגבשת זכות תביעה. במקרים אחרים תעדיף העובדת שלא להתלונן מחשש שמא התלונה תביא לפיטוריה.

לכתבה עלינו בכלכליסט הכנסו כאן  | לכתבות עלינו בדה מרקר , הכנסו כאן  לכתבה 1  | כתבה 2 


משרד עורכי דין מומלץ לטיפול בהטרדות מיניות

ישנם עורכי דין רבים העוסקים בתחום של הטרדות מיניות. אולם, במידה והחלטת לפנות לעורך דין כדי למצות את זכויותיך, מומלץ לפנות אל עורך דין הטרדה מינית המתמחה בתחום של דיני עבודה. בנוסף, כדאי לבדוק שהמשרד מתמחה בתחום זה בלבד. משרדי עורכי דין רבים עוסקים בין היתר בסוגיית הטרדות מיניות במקום העבודה אך לא מתמחים בכך באופן ספציפי.

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות' מתמחה בטיפול וייצוג של נפגעי הטרדות מיניות במקום העבודה. למשרדנו ניסיון של מעל עשרים שנה בייצוג ובטיפול בתיקים של הטרדות מיניות. מעבר למקצועיות, אנו מספקים ללקוחותינו טיפול מסור, קשוב ורגיש.

אז אם חיפשתם משרד עורכי דין שיסייע לך במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה, הגעת למקום הנכון. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

לאתר המשרד הכנסו כאן    |    הפייסבוק של המשרד

 

___________________

 

ראיונות בערוצי התקשורת בנושא הטרדה מינית :

ראיון בערוץ 1 אודות הטרדה מינית בעבודה עם עורך הדין צבי הלפגוט מומחה לדיני עבודה   
ראיון בערוץ 2 בתוכנית בוקר. עובד בנק לאומי שחווה תקיפה מינית ותובע את בנק לאומי. עו"ד שי אדרי ממשרד ערוכי הדין : הלפגוט – אדרי המתמחים בדיני עבודה מתראיין


         

ייצוג עובדים בנושא הטרדה מינית

 

 

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן