למה חשוב לעשות הרצאות על הטרדה מינית לעובדים

בשנת 2018 פרסם הלמ"ס כי כשליש מהתלונות בגין הטרדות מיניות – מתרחשות במקום העבודה של המוטרדת. נתון מדאיג זה מצביע על תופעה נרחבת, ההולכת וחודרת למודעות הציבורית – תופעת ההטרדות המיניות במקום העבודה. ישנן מספר דרכים להתמודד עם התופעה הזו, ובמאמר זה נתמקד באחת מהן: הרצאות על הטרדה מינית לעובדים.

מדוע הטרדות מיניות נפוצות כל כך במקום העבודה?

התשובה לשאלה זו הינה רחבה מאד, והדבר תלוי במקום העבודה הספציפי, אולם דומה שניתן למנות מספר גורמים הקיימים ברוב מקומות העבודה:

  1. שעות עבודה רבות

עובד ממוצע שוהה במקום עבודתו כ-8 שעות ביום, כך שגם באופן הכי בסיסי זהו המקום בו רובנו נמצאים הכי הרבה זמן מלבד הבית. 

  1. אינטנסיביות

מקומות עבודה רבים דורשים עבודה אינטנסיבית – לעיתים פיזית, אך בעיקר רגשית ונפשית. עבודה אינטנסיבית עשויה לעיתים לשחרר רגשות מסוימים, ולהוציא לפועל צדדים אשר לא יבואו לידי ביטוי במקומות אחרים.

  1. אווירה חברית

מקומות העבודה מעודדים יצירת חברויות וקשרים בין העובדים, דבר מבורך לכשעצמו, אולם הוא עשוי לעיתים להוביל לאווירה של קלות ראש וטשטוש הגבולות. חשוב לדעת ש-85% מההטרדות המיניות במקום העבודה נעשות על ידי עובדים מקבילים ולא על ידי מנהלים בעלי יחסי מרות כפי שנהוג לחשוב.

  1. יחסי מרות 

כ-15% מההטרדות המיניות נעשות על ידי מנהלים המנצלים את כוחם ומטרידים את עובדיהם.

לקריאה מעמיקה על ניצול יחסי מרות.

הרצאות על הטרדה מינית לעובדים

אז למה צריך הרצאות על הטרדה מינית לעובדים?

הרצאות על הטרדה מינית במקום העבודה נועדו לעשות שני דברים מרכזיים:

1. הגברת המודעות

עצם העיסוק בנושא והנגיעה בו באופן ברור וחד, מסייעים לצמצם את מספר ההטרדות המיניות. הרצאה בכל פרק זמן קבוע אשר מדגישה את הנהלים, מסבירה את חומרת המעשים ומעלה למודעות הציבורית את הבעיה עשויה להפחית מאד מקרים של  הטרדה מינית בעבודה, ולהבטיח סביבת עבודה נעימה ונוחה לכל העובדים – גברים ונשים כאחד.

2. הגדרת הגבולות באופן ברור 

פעמים רבות הגבולות של המותר והאסור אינם ברורים, ויש צורך בהרצאות אשר יחדדו את הגבולות. למשל הערה מינית מבזה – מוגדרת כהטרדה מינית אף על פי שאינה מופנית ישירות למוטרד. כמו כן, במקום שמתקיימים יחסי מרות אין צורך שהמוטרד יביע חוסר עניין כדי שהתייחסויות מיניות יוגדרו כהטרדה מינית. דוגמאות אלה מובאות בקיצור וניתן עוד להרחיב בנושא זה, אולם עיקרו של דבר – הרצאות בנושא הטרדות מיניות מסייעות לחדד את הגבול בין המותר והאסור, ובין הראוי והלא ראוי.  

נספח: חובת החוק למנות אחראי למניעת הטרדות מיניות

החוק למניעת הטרדה מינית בעבודה קובע כי בכל מקום עבודה המונה מעל ל-6 עובדים יש למנות אחראי למניעת הטרדות מיניות. אחראי זה נועד לשמש כדמות אשר אליה ניתן לפנות בכל שאלה או תלונה בנושא, והוא אמור לשמש מוקד ידע בתחום. כמובן שמינוי אחראי זה אינו גורע מאחריותו של המנהל ליצור אווירה בריאה המוקיעה הטרדות מיניות מכל סוג.

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן