הטרדה מינית של גבר בעבודה

האם תנועת MeToo העלתה את המודעות לתופעת הטרדה מינית של גבר בעבודה?

תנועת MeToo הייתה כוח רב עוצמה בסיוע להעלאת המודעות להטרדות מיניות, במיוחד במקום העבודה בכך שהיא סיפקה פלטפורמה לאלו שנפגעו לדבר בפתיחות על ההתמודדות שלהם. עד כה, רוב האנשים שהופיעו היו נשים, אך היו כמה יוצאים מן הכלל בולטים, כולל השחקנים טרי קרוז וג'יימס, אנתוני ראפ והארי דרייפוס. האם זה אומר שמעט מאוד גברים הם קורבנות של הטרדות מיניות? במאמר נעסוק בנושא הטרדה מינית של גבר בעבודה.

מחקרים אקדמיים תומכים ברעיון שנשים אכן חוות יותר הטרדות מיניות במקום העבודה מאשר גברים.  עם זאת, עדויות מתגברות מצביעות על כך שהטרדה מינית נגד גברים במקום העבודה קיימת גם היא ועולה. עם זאת, מיעוט מחקרים חדשים מציג פער קטן יותר ביחס למה שהכרנו עד כה. ההנחה היא שהמודעות ההולכת ועולה מביאה להצטברות של עדויות חדשות אודות הטרדות, רבות מהן מצד המין הגברי.

הטרדה מינית של גבר בעבודה

למה גברים נוטים לדווח פחות על התופעה?

בסך הכל, הטרדה מינית של גבר בעבודה אינה נחקרת בהרחבה כמו הטרדה מינית נגד נשים. זה הטיל ספק אם הנתונים שדווחו על גברים שהוטרדו מינית עשויים להיות גבוהים בהרבה ממה שנאמר כיום. נוסף על כך, גברים עשויים לדווח פחות על הטרדות מיניות בהשוואה לנשים, ככל הנראה, ישנן מספר סיבות לכך – סטיגמה היא אחת מהן. גברים רבים עשויים להיות נבוכים מכדי לדווח על הטרדות מיניות, או שהם עשויים לראות בדיווח על התנהגות כזו "לא גברית".

סיבה נוספת עשויה להיות הבדלים תפיסתיים. מה שנחשב להטרדה מינית עשוי להיות שונה בין גברים לנשים. מספר ממצאים מצביעים על כך שגברים יכולים להתייחס להתנהגות מסוימת, הנחשבת כהטרדה מינית מצד נשים, כפחות מאיימת או רצינית – ולעתים אף מחמיאה. עם זאת, התשובה לשאלה איזו התנהגות תיחשב להטרדה מינית הנה זהה כאשר דנים בסוגיה זו ללא קשר למין של האדם שהוטרד – גבר או אישה.

הטרדה מינית של גבר בעבודה

לאחרונה נחקרו חלק מהגורמים העשויים לתרום לכך שגברים חווים הטרדות מיניות במקום העבודה. אחד הממצאים המרכזיים הצביע על כך שגברים נוטים לחוות הטרדה מינית אם הם חורגים מתפקידי המגדר הגבריים המסורתיים והם פרו-פמיניסטים, ללא קשר לנטייתם המינית.

עם זאת, נמצא גם כי הצגת עמדות פרו-פמיניסטיות נאגרות נגד חלק מההשפעות השליליות של הטרדה מינית בעבודה. גברים נטו לחוות יותר הטרדות מיניות אם היו עובדים גם בארגונים שהיו יותר סובלניים להתנהגויות כאלה.

ההשפעה על בריאות הנפש

ממצא עקבי אחד בין העדויות על הטרדה מינית של גבר בעבודה מצא שהדבר עלול להשפיע לרעה על בריאות הנפש. גברים שעברו הטרדה מינית נוטים יותר לחוות רמות גבוהות חרדה ודיכאון, ונמצא כי צריכת האלכוהול בקרב גברים אלו עולה. הדבר יכול להוביל לבעיות חינוך ותעסוקה, כגון נשירה מלימודים, הפסקת עבודה ומורל נמוך.

לסיכום

נראה כי הטרדה מינית היא סוגיה המשפיעה על שני המינים. תנועת MeToo הצליחה מאוד לסייע לנשים למצוא את קולם בנושא זה, ואולי הגיע הזמן שיותר גברים ימצאו את קולם. 

אם חוויתם הטרדה מינית, התייעצו עם עורך דין הטרדה מינית שיוכל להנחות אתכם ולסייע לכם בהתמודדות עם הבעיה בצורה דיסקרטית, יעילה ונכונה.

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן