הדרכות למניעת הטרדה מינית בעבודה

הטרדות מניות מתרחשות לצערנו חדשות לבקרים והן הורסות כל חלקה טובה בכל מקום שהן מתבצעות ובעיקר כשהן קורות במקום העבודה. את מרבית שעות היום שלנו אנו מעבירים במקום העבודה שלנו ולכן, כשאירוע כזה קורה שגרת היום משתנה מן הקצה אל הקצה וקשה מאוד לנפגעי ונפגעות הטרדה מינית במקום העבודה לחזור לתפקד באותו מקום.

לכן הדרכות למניעת הטרדה מינית בעבודה הן מאוד חשובות כי הפתרון לבעיה טמון מן הסתם במניעה ופחות בטיפול לאחר מקרה למרות שגם זה כמובן חשוב.

הדרכות למניעת הטרדה מינית בעבודה

מהן הדרכות למניעת הטרדה מינית בעבודה?

הדרכות למניעת הטרדה מינית בעבודה הן הדרך היחידה בדרך להפחתה משמעותית או מניעה מלאה של מקרים קשים מסוג זה. הדרכות כאלה חייבות להתקיים במשרדי החברה מידי שבוע ולא כאירוע חד פעמי.

ראשית, במידה ומדובר בחברה גדולה, חשוב שכל עובד ועובדת בחברה יעברו הדרכה שכזו ושנית, רצוי להפוך הדרכות כאלה לדבר שבשגרה, שמתעדכן בהתאם למציאות והחוקים, שמדובר גם ללא מרצה מקצועי. האחריות לביצוע במקום העבודה סדנאות והרצאות למניעת הטרדה מינית הן בידי מנהל החברה ומנהלת משאבי האנוש.

הדרכות על הטרדות מיניות בעבודה לפי גודל מקום העבודה

הסטטיסטיקה מראה שככל שמקום העבודה גדול יותר ומסתובבים בו יותר אנשים ישנם יותר מקרים של הטרדה מינית. דיווחים חדשותיים על עובד מטריד מינית עולים מפעם לפעם ומזכירים לנו את חשיבות ההדרכות שבנושא. לכן, במקומות עבודה מרובי עובדים מאוד חשוב לקיים הדרכות למניעת הטרדה מינית בעבודה בתדירות גבוהה, כאשר במקביל מתקיים קמפיין בנושא באמצעות האינטרנט הפנימי של החברה.

כך, אולי ניתן להגיע למצב של מניעת הטרדה מינית בעבודה.

במקומות עבודה קטנים התופעה שכיחה פחות מכיוון שהדברים גלויים יותר עקב גודל המשרדים והיחסים האישיים שנרקמים בין העובדים שמכירים היטב האחד את השני.

אחריות המעסיק במניעה וטיפול בהטרדה מינית

בארגון המונה למעלה מ- 10 עובדים מחויב המעסיק למנות אדם מתוך הארגון שיהיה אחראי על נושא הטרדות מיניות במקום העבודה. אחריותו תהיה לקיים הדרכות למניעת הטרדה מינית במקום העבודה, לטפל באופן מידי ומסודר בתלונות על הטרדה מינית בתוך הארגון וחקירת כל מקרה לגופו של ענין עד להחלטה לערב גורם חיצוני בחקירה כגון עורך דין הטרדה מינית.

בארגונים שמספר העובדים בהם קטן מ- 10 אנשים יכול מנהל הארגון להיות האחראי הישיר על נושא ההטרדות המניות במקום העבודה. המדינה קבעה שלנוכח העובדה שמרבית מקרי ההטרדה המינית במקום העבודה הם כנגד נשים, האחראי מטעם הארגון בנושא תהיה אישה.

דבר חשוב נוסף שעל המעסיק לדאוג שיבוצע הוא ניסוח ברור ומדויק של כללי ההתנהגות בארגון, מה מותר ומה אסור וכיצד יטופלו מקרים של הטרדה מינית בארגון.

ניתן לקרוא מאמר נוסף המדבר על חובת המעסיק בהטרדה מינית בעבודה.

כיצד יש להגיש ולטפל בתלונה על הטרדה מינית בעבודה?

  • תלונה על הטרדה מינית במקום העבודה עדיף שתועבר לאחראי בכתב אך גם תלונה בעל פה הנה קבילה ותטופל בהתאם.
  • תלונה שהוגשה בכתב חייבת להיות חתומה על ידי המתלוננת או המתלונן. תלונה שניתנה בעל פה חייבת להיות מתועדת בצילום וידאו.
  • לאחר הגשת התלונה כנדרש יש לבצע בירור מהיר ולידע את מנהל החברה בכל פרטי המקרה. על האחראי לפעול ברגישות ותוך מתן כבוד לשני הצדדים הנוגעים בדבר.
  • במשך זמן הטיפול בתלונה על האחראי לדאוג שהמתלונן או המתלוננת מרגישים בטוחים במקום העבודה ושלא נשקפת להם כל סכנה מכל סוג שהוא. בהתאמה ועד לסיום הבירור והסקת מסקנות, יש לדאוג גם לצד נגדו הופנתה התלונה כדי שיוכל להמשיך לעבוד. חשוב לדאוג ששני הצדדים לתלונה לא יבואו במגע עד לסיום הבירור.
  • בסיום הליך הבירור על האחראי למסור למנהל הארגון את מסקנותיו ולזה יהיו 7 ימים כדי להחליט האם יש בסיס לתלונה והאם יש לנקוט אמצעים משמעתיים פנימיים בלבד או לערב גורמים חיצוניים.

לסיום, נציין שאת כל זה ניתן אולי למנוע באמצעות קיום הדרכות למניעת הטרדה מינית במקום העבודה.

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן