פיצויים בגין הטרדה מינית

פיצויים בגין הטרדה מינית הם ענין של החוק יותר מאשר ענין של המתלוננת או המתלונן. כשמדובר בנפגעי הטרדה מינית הנושא הכספי הוא לחלוטין איננו העניין והכסף באמת לא הדבר שחשוב. אבל, המחוקק החליט שאחד מהעונשים על מעשה של הטרדה מינית יהיה עיצום כספי על הנאשם.

בעולם שבו הציר המניע כמעט כל דבר הוא כסף גם עונשים על פשעים מגיעים בשלב זה או אחר אל כיסו של הנאשם. לאור העובדה שבישראל לא מעט פסקי דין על הטרדה מינית מקילים עם הנאשם, טוב שהקורבן מקבל גם פיצוי כספי.

פיצויים בגין הטרדה מינית

פיצויים בגין הטרדה מינית שהתרחשה בעבודה

פיצויים בגין הטרדה מינית מקובלים מאז ומעולם, אולם, בשנת 2013 עבר החוק למניעת הטרדה מינית עדכון בנושא גובה הקנס הכספי שיוטל על מי שנמצא אשם בהטרדה מינית. סכום הקנס עלה מסך של 50 אלף שקלים לסך של 120 אלף שקלים הסיבה, שמרבית הפסיקות בנושא הטרדות מיניות הסתיימו בקנסות שלא הגיעו לרף ה- 50 אלף שקלים.

אנו לא מבינים עד הסוף מה חשיבותו של הקנס הכספי מבחינת קורבן ההטרדה, ברורה לנו לגמרי ההשפעה שיש לקנס על הנאשם שנאלץ להיפרד מסכום כסף משמעותי.

עורך דין הטרדה מינית ידע בהגשת התביעה לתבוע גם את הקנס הכספי שמגיע לקורבן בחוק.

עדכונים כלליים בחוק למניעת הטרדה מינית

נצא מנקודת הנחה שפיצויים בגין הטרדה מינית הם נדבך חשוב בפסיקת בתי המשפט בנושא ונניח לעניין הקנס לרגע ונדבר על החוק למניעת הטרדה מינית בכללותו. החוק כולל חלקים שונים והוא עבר עדכונים שונים ואפילו מרחיקי לכת בשנים האחרונות.

  • אחד השינויים הבולטים הוא הכנסת הסעיף על הטרדה מינית ברשת. הוחלט שאדם שמפיץ תמונה אינטימית של אדם אחר ברשת עובר על החוק למניעת הטרדה מינית והוא צפוי לעונש בהתאם להוראות החוק. בהמשך לכך, הקורבנות יוכרו כנפגעי הטרדה מינית. מדובר בעבירה קשה שהעונש עליה הוא עד 5 שנות מאסר בפועל.
  • עוד עודכן בחוק שמנהל במקום עבודה שיקיים יחסים אינטימיים עם עובדת שכפופה לו ובהסכמתה, יהיה עדין חשוף לתביעה בגין הטרדה מינית בשל העובדה שלא דיווח על יחסיו עם העובדת למנהליו הבכירים ובשל העובדה שמדובר ביחסי מרות.
  • עדכון נוסף הופך הודעות אס אם אס בעלות אופי מיני לבסיס לתביעה בגין הטרדה מינית.

פיצויים בגין הטרדה מינית כחלק מהעונש על העבירה

פיצויים בגין הטרדה מינית מהווים כנראה סוג של הרתעה כלפי מי שמועד לבצע עבירה זו. אבל, כפי שכתבנו קודם לכן איננו חושבים שהם מאוד חשובים ורלוונטיים עבור קורבן העבירה, אלה היו רוצים בעיקר לראות שהמטריד נענש ונכנס לרצות תקופת מאסר בכלא.

מדוע אם כך ראה המחוקק לנכון להכיל כחלק מהעונש על העבירה קנס כספי ותשלום פיצוי על הטרדה מינית? לשאלה זו שתי תשובות האחת, הקנס הוא חלק מאווירת ההרתעה שאמור לייצר החוק על המועדים לפורענות. התשובה השנייה היא שהמחוקק כפי הנראה הבין שנפגעי הטרדה מינית,

לפחות בחלק מהמקרים, יידרשו לאחר מעשה לטיפול פסיכולוגי יקר והכסף שהם יקבלו כפיצוי יוכל לממן עבורם טיפולים אלה. כתוצאה מהוראות החוק למניעת הטרדה מינית גם קורבנות של הטרדה מינית בעבודה, מגישים תביעה כספית על הטרדה מינית בעבודה והשאלה הנותרת הי רק מי ישלם – מקום העבודה או המטריד. מי שהוטרד או הוטרדה במקום העבודה יכולים גם להגיש את התפטרותם ולקבל פיצויים.

להלן מאמר המדבר על התפטרות וקבלת כספי פיצויים.

לא היה ולא נברא

קשה לי מאוד לכתוב מאמר שעוסק בהטרדות מיניות ולא להתייחס לרגע למצב של האשמת שווא. החמרת נוסח החוק למניעת הטרדה מינית בעבודה הפך לכאורה את השטח "לג'ונגל" של האשמות ותביעות. כשזה המצב חשוב מאוד שהשופטים בבתי המשפט יהיו מאוד זהירים בהחלטותיהם ובטוחים מעבר לכל ספק שאכן מדובר בהטרדה מינית אמתית ולא ברצון של אדם אחד להתנקם באדם אחר על בסיס תלונה מסוג זה.

ההגדרה של ההטרדה המינית הורחבה מאוד ולכן כמות התלונות גדלה מאוד. חשוב לבדוק היטב כל תלונה כדי למנוע מצבים של האשמות שווא ועונשים לחפים מפשע. הפיצויים בגין הטרדה מינית לא יעניינו את מי שהואשם לשווא על עוול לא לו.

בכל שאלה והתייעצות בנושא פיצוי על הטרדה מינית ניתן לפנות למשרדנו טלפונית או להשאיר פניה באתר.

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן