תביעה כספית על הטרדה מינית בעבודה

כאשר חווים הטרדה מינית, ישנם מספר אפשרויות להגשת תביעה. ניתן להגיש תלונה במשטרה כנגד המטריד ובכך להתחיל בתהליך תביעה פליל היכול להיגמר במאסר ועבודות שירות לנאשם וכן בפיצוי כספי לתובעת. בנוסף ניתן להגיש תביעה אזרחית לפיצויי כספי כנגד המטריד ואף כנגד מקום העבודה, במידה ולא קיים את חובותיו כמעסיק על פי חוק.

הטרדה מינית במקום העבודה הינה שכיחה יותר ממקומות אחרים. על כן, מפתיע לגלות כי תביעה כספית על הטרדה מינית בעבודה הינה תהליך פחות מוכר לנפגעות ונפגעי הטרדה מינית. לכן, במאמר זה נספק לכם את המידע הנדרש בכדי להבין את תהליך התביעה הכספית אל מול מקום העבודה, מתי יש עילה לתביעה ומה סכום הפיצויים אותו ניתן לקבל.

תביעה כספית על הטרדה מינית בעבודה

עילה לתביעה- מתי ניתן לתבוע את מקום העבודה

כאמור, תביעה כספית על הטרדה מינית בעבודה יכולה להתבצע הן כנגד המטריד והן כנגד מקום העבודה. בתביעת מקום העבודה יש צורך להוכיח כי המעסיק אינו פעל בהתאם לדרישות החוק.

על פי החוק למניעת הטרדה מינית (התשנ"ח,1998), חובה על המעסיק לנקוט אמצעים סבירים במניעת הטרדה במקום העבודה וכן לספק דרך יעילה ובטוחה להגשת תלונה. בנוסף, עליו למנות אחראי מטעם המשרד לטיפול בתלונות וכן עליו לפרסם תקנון הכולל בתוכו את מדיניות המקום בנוגע להטרדות מיניות ואת זכויותיהם של העובדים בנושא זה.

סטייה מתקנות אלה, כגון אי קביעת תקנון או התנהלות רשלנית בטיפול בתלונה על הטרדה מינית בעבודה, הינה עילה לתביעה אזרחית נגד המעסיק מצד העובד שעבר הטרדה מינית.  

בכדי לדעת מהי התנהגות המוגדרת בחוק כהטרדה מינית קראו את המאמר הבא- איזו התנהגות תיחשב להטרדה מינית.

הוכחת נזק וסכום הפיצוי הכספי

בדרך כלל, פיצוי כספי בגין עוולה כלשהיא דורש הוכחת נזק הנגרם לתובע. במקרים רבים של הטרדה מינית, הנזק שנגרם הינו בכבודו של האדם, בביטחונו העצמי ובזכותו לאיכות חיים סבירה. נזקים אלה נמצאים בהכרח בעצם ההטרדה ועל כן הוכחת ההטרדה שווה להוכחת נזק. עקב כך, לא מוטלת על התובע הוכחת נזק ממשי לקבלת פיצויים.

בתביעה אזרחית בגין הטרדה מינית סכום הפיצוי הכספי המרבי אותו ניתן לקבל ללא הוכחת נזק עומד על סך  120,000 ₪ (החוק שונה ב- 2013 אשר עד אז הפיצויים המרביים עמדו על 50,00 ש"ח).

חשוב לקחת בחשבון כי ברוב המקרים בית הדין אינו פוסק את מלא הסכום בקבלת פיצויים. סכום הפיצויים נתון לשיקול דעתו של בית הדין הבוחן את נסיבות ההטרדה המינית, האם התקיימו יחסי מרות, האם מדובר בהטרדה מינית חוזרת, או האם היה כרוך מגע פיזי או הטרדה מילולית.

בנוסף לפיצוי זה, ללא הוכחת נזק, התובעת רשאית לתבוע עקב נזקים הנגרמו לה בשל ההטרדה המינית שחוותה. פיצוי זה הינו ללא הגבלת סכום, ובהתאם להוכחת נזק כלשהו כגון הוצאות לטיפול נפשי, נזק נפשי והפסד השתכרותי, בית הדין קובע את סכום הפיצויים.

במקרה של מספר הטרדות החוזרות על עצמן, ניתן לתבוע את הנאשם על כל אחת מן הפעמים (ובך להכפיל את סכום הפיצויים) בהתאם לשיקול דעתו של בית הדין.

חוויתן הטרדה בעבודה? פנו לייעוץ משפטי!

תביעה על הטרדה מינית יכולה להיות חוויה לא פשוטה הן מבחינה כלכלית והן מבחינה נפשית ורגשית. עקב הגדלת גובה הפיצויים, והאפשרות להכפלת הפיצויים בהתאם למספר ההטרדות, ניתן לקבל פיצוי כספי משמעותי על הטרדה מינית בעבודה. על כן, בכדי להקל על החוויה בהתמודדות אל מול בין הדין והנאשם ובכדי למקסם את גובה הפיצויים המגיעים לכן, מומלץ לפנות לעו"ד הטרדה מינית המתמחה בתחום לעזרה וייעוץ משפטי.

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן