החשיבות בייעוץ משפטי בהטרדות מיניות

הטרדה מינית בעבודה עלולה לגרום לנזק לא רק לצדדים המעורבים, אלא גם למקום העבודה עצמו. בהקשר זה, הארגון עשוי להיאלץ להתמודד עם עלויות משפטיות, פרסום שלילי וקושי בגיוס עובדים למשל. בארגונים מסוימים קיימת נטייה להעלים עין מהטרדות מיניות או לנסות להגיע לפתרון והבנה עם המטריד בתוך הארגון בלי לערב צד שלישי.

אולם, לדינאמיקה זו עלולות להיות השלכות קשות בהמשך. הניסיונות להעלים עין או לפתור את הסיטואציה בתוך הבית עלולים להוביל לכך שהמטריד לא יירתע מלהמשיך במעשיו והמוטרד יפנה לבית הדין לעבודה. משום כך, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום של דיני עבודה על מנת לקבל ייעוץ משפטי מקדים.

החשיבות בייעוץ משפטי בהטרדות מיניות בעבודה

התנהגויות הנחשבות להטרדה מינית בעבודה

להלן נסקור מספר התנהגויות הנחשבות להטרדה מינית במקום העבודה:

  • מגע פיזי בלתי רצוי – מגע פיזי שאינו רצוי למוטרד, גם אם הוא מתבצע בצורה מקרית, עשוי להיחשב להטרדה מינית פיזית. על פעולות מסוג זה ניתן למנות למשל ליטופים, חיבוקים, עיסויים וכיוצא באלו. צריך לזכור שגם אם הפעולה אמורה להיות נעימה, היא עשויה להיחשב להטרדה אם האדם שכלפיו היא מופנית אינו מעוניין בכך. בהקשר זה, יש לציין כי פעמים רבות אנשים אינם מרגישים בנוח להראות שאינם מעוניינים באקטים כאלו. משום כך, על פי חוק, גם אם אדם אינו מראה במפורש אי נוחות או חוסר עניין, הפעולה הפיזית עשויה להיחשב להטרדה מינית.

  • הערות והצעות מיניות מילוליות – הערות מילוליות בעלות אופי מיני נחשבות להטרדה מינית מילולית. גם הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני נחשבות להטרדה מילולית. לשון החוק מגדירה הטרדה מינית מילולית ככל התייחסות בעלת קונטקסט מיני הנעשית בניגוד לרצונו של המוטרד.

  • התייחסות מופנית – החוק מגדיר התייחסות מופנית כהתייחסות שאינה מופנית ישירות למושא ההטרדה. בכלל זה ניתן למנות שפת גוף בקונטקסט מיני, רמיזות מיניות או הצגת תכנים פורנוגרפיים כנגד רצונו של המוטרד. התנהגויות מסוג זה עשויות להיחשב להטרדה מינית בעקיפין.

לקריאה על התנהגויות נוספות, לחצו כאן.

העונשים הקבועים בחוק על הטרדה מינית

הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמורה שעשויה לגרור עונשי מאסר כבדים. עונש על הטרדה מינית יכול לנוע בין שנתיים לעד חמש שנות מאסר. עונש המאסר המקסימלי משתנה בהתאם לנסיבות של כל מקרה. העונש הבסיסי על הטרדה מינית עומד על שנתיים מאסר.

התנהגויות העשויות לגרור עונש מינימלי הינן הצעות בעלות אופי מיני, התייחסות מינית מבזה והתבטאות על רקע נטייה מינית. העונש על התנכלות לאדם אחר (פגיעה שיטתית שמקורה בהטרדה) על רקע מיני עומד על שלוש שנות מאסר והעונש על פרסום תוכן מיני במדיה דיגיטלית עומד על חמש שנות מאסר.

מדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני עבודה

כאמור, הטרדות מיניות במקום העבודה עלולות לגרום לנזק רב הן לצדדים המעורבים והן לארגון. פרסומים שליליים, עלויות משפטיות וקושי בגיוס עובדים הן רק חלק מההשלכות הקשות עמן יאלץ להתמודד הארגון שלכם במקרה של הטרדה מינית.

על מנת להימנע ממצבים כאלו, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין הטרדה מינית המתמחה בדיני עבודה. משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות' מתמחה בתחום של טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה. למשרדנו ניסיון של למעלה מ-20 שנים בטיפול בסוגיה של הטרדות מיניות. אנו מספקים ללקוחותינו ייצוג משפטי איכותי לצד ליווי מקצועי, קשוב ורגיש.

אז אם חיפשתם משרד עורכי דין המתמחה בהטרדות מיניות במקום העבודה הגעתם למקום הנכון. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן