7 כללים חשובים למי שהוטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית בעבודה היא בעיה מהותית שלמרבה הצער מתרחשת פעמים רבות ברוב סביבות העבודה בישראל ובעולם. למעשה, נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים כי בערך שליש מהנשים שנפגעו מהטרדה מינית בישראל, חוו זאת במקום העבודה. מקום עבודה הוא סביבה פורמלית עם כללי התנהגות ונורמות שמחייבות שמירה על כבוד האדם ופרטיותו.

מצד שני, מדובר גם בסביבה שבה גברים ונשים עובדים, לעיתים בסמוך זה לזה, על בסיס יומיומי. משום כך, מקומות עבודה מהווים כר פורה במיוחד להטרדות מיניות. במאמר זה נמנה מספר כללים חשובים שמטרתם לסייע למי שחשה כי בוצעה כלפיה הטרדה מינית במקום העבודה.

כללים חשובים למי שהוטרדה מינית בעבודה

כללי התנהגות מומלצים למקרה של הטרדה מינית בעבודה

  1. מומלץ לפנות לעורך דין בהקדם האפשרי על מנת להגן על הזכויות שלך. פניה לעורך דין יכולה להועיל גם במקרה של הגשת תביעה עתידית וגם במקרה שבו תרצי להמשיך להיות מועסקת במקום העבודה בסביבה מוגנת יותר.
  2. פני אל המעסיק שלך ודרשי ממנו למצות את הדין המשמעתי עם העובד. לעיתים יהיה דיי בכך שהמעסיק יפעיל את מלוא כובד משקלו אל מול העובד הסורר כדי לפתור את הבעיה.
  3. פני אל הממונה על הטרדה מינית במקום העבודה. לא בכל מקום עבודה ישנו אדם האחראי על הנושא של הטרדות מיניות, אבל במידה ויש כזה, הוא אמור להיות בקיא בסוגיה של הטרדות מיניות ולהיות מסוגל לספק מענה הולם.
  4. הודיעי לאדם המטריד שאינך מסכימה למעשיו ולא מעוניינת להיפגש עמו בשום צורה ואופן.
  5. נהלי יומן אישי ותעדי את פרטי ההטרדה. תוכלי לרשום שעות, תאריכים ומקומות. מידע זה יוכל לשמש אותך בשלב מאוחר יותר במידה ותרצי להגיש תביעה בבית הדין לעבודה.
  6. בדקי אם המעסיק תלה במקום העבודה במקום בולט תקנון למניעת הטרדה מינית. במידה ואין במקום העבודה תקנון כזה, מומלץ לצלם את בית העסק ולהביא תיעוד לכך.
  7. במידה וסבלת מהטרדה חמורה שגרמה לך למצוקה רגשית – פני לקבלת טיפול ושמרי את הרשומות הרפואיות על מנת שתוכלי להציגן בבית הדין.

גובה הפיצויים שניתן לקבל בגין הטרדה מינית

עונש על הטרדה מינית יכול לנוע בין שנתיים ועד חמש שנות מאסר. בנוסף על כך, בית הדין לעבודה יכול לפסוק פיצויים בגין הטרדה מינית בגובה שלא יעלה על 120 אלף שקלים במקרה של הטרדה מינית או התנכלות מצד עובד, גם במידה ולא הוכח שנגרם נזק למוטרד. באותו הקשר, בית הדין יכול גם לחייב את המעסיק לפצות את העובד בסכום זהה.

בנוסף, יכול בית הדין לפסוק פיצוי כספי נפרד בעבור כל אקט של הטרדה. באופן זה למשל, חמישה מעשי הטרדה שונים שנפרשים על פני פרק זמן של שנה יחושבו בנפרד עבור סכום הפיצוי (חמש כפול מאה עשרים אלף).

משרד עורכי דין מומלץ לטיפול בהטרדות מיניות

ישנם עורכי דין רבים העוסקים בתחום של הטרדות מיניות. אולם, במידה והחלטת לפנות לעורך דין כדי למצות את זכויותיך, מומלץ לפנות אל עורך דין הטרדה מינית המתמחה בתחום של דיני עבודה. בנוסף, כדאי לבדוק שהמשרד מתמחה בתחום זה בלבד. משרדי עורכי דין רבים עוסקים בין היתר בסוגיית הטרדות מיניות במקום העבודה אך לא מתמחים בכך באופן ספציפי.

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות' מתמחה בטיפול וייצוג של נפגעי הטרדות מיניות במקום העבודה. למשרדנו ניסיון של מעל עשרים שנה בייצוג ובטיפול בתיקים של הטרדות מיניות. מעבר למקצועיות, אנו מספקים ללקוחותינו טיפול מסור, קשוב ורגיש.

אז אם חיפשת משרד עורכי דין שיסייע לך במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה, הגעת למקום הנכון. פני אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותך.

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן