הטרדה מינית באמצעות מחשב

הטרדה מינית באמצעות מחשב היא התייחסות מינית לא רצויה כלפי אדם אחר, באופן ישיר או עקיף, הנעשית באמצעות מחשב או באמצעות חומר ממוחשב. חומר מחשב נחשב לצורך העניין לתוכנה או מידע ומחשב נחשב לכל מכשיר הפועל למטרת עיבוד נתונים אריתמטי או לוגי.

הטרדה כזו יכולה לבוא לידי ביטוי באופן עקיף, למשל כאשר מנהל עבודה צופה בתכנים פורנוגרפיים ועובדת שלו עוברת לידו ונחשפת לאותם תכנים, או באופן ישיר כאשר אדם כופה על אדם אחר לקיים עמו יחסי מין כנגד רצונו בצורה בוטה באמצעות תוכנת צ'אט במחשב.

במאמר זה נסקור את הסוגים שונים של הטרדה מינית ממוחשבת ונעמוד על טיבם.

הטרדה מינית באמצעות מחשב – כל מה שצריך לדעת

הטרדה באמצעות מחשב היא כאמור, סוג של התייחסות מינית בלתי רצויה כלפי אדם הנעשית באמצעות מחשב או באמצעות תוכנת מחשב.

מדובר בצורה של אלימות מינית אשר עשויה ללבוש צורות רבות שלהלן נעמוד על טיבן:

  • צפיה בתוכן מיני לצד אנשים שאינם מעוניינים בכך – צורה זו של הטרדה מינית הינה עקיפה. צפייה בתכנים פורנוגרפיים לצד אדם שאינו מעוניין בכך למשל, נחשבת להטרדה מינית.
  • שליחת תמונות פורנוגרפיות – צורה זו של הטרדה מינית שכיחה מאוד ברשתות חברתיות וצ'אטים, בעיקר מצד גברים. גברים עשויים לשלוח לנשים תמונות אינטימיות הכוללות איברים מוצנעים שאין ברצונה לראותם.
  • סחיטה מינית באיומים ברשת – תופעה זו של הטרדה מינית כוללת בדרך כלל ניסיון לאיים על אדם בפרסום תמונות אינטימיות שלו ברשת על מנת להשיג טובת הנאה כזו או אחרת.
  • פורנו נקמה – הטרדה מינית זו כוללת על פי רוב פרסום של סרטונים בעלי תכנים אינטימיים על מנת לפגוע בבן זוג לשעבר. הפרסום מתבצע בדרך כלל באתרים פורנוגרפיים.
  • תגובות סקסיסטיות – הרשתות החברתיות הן מצע פורה במיוחד להטרדות מיניות. אנשים רבים מרשים לעצמם לפרסם תגובות סקסיסטיות ופוגעניות כנגד נשים וגברים בפלטפורמות אלו.
הטרדה מינית באמצעות מחשב

הטרדה באמצעות שימוש במחשב במקום העבודה

הטרדה מינית באמצעות מחשב נפוצה כיום במגוון פלטפורמות והקשרים. אחד המקומות הבולטים שבהם עשויה להתבצע הטרדה זו הוא מקום העבודה. הטרדה מינית במקום העבודה באמצעות מחשב עשויה לכלול את כל התופעות שפורטו מעלה, בהקשר של יחסים בין עובדים למעסיקים ובהקשר של יחסים בין העובדים לבין עצמם.

תלונה על הטרדה מינית בעבודה באמצעות מחשב נחשבת לשכיחה למדי. משום כך, מעסיקים רבים מייחסים חשיבות רבה לנושא וכוללים אותו במסגרת ניסוח תקנון למניעת הטרדה מינית. על מנת לנסח תקנון זה בצורה טובה ובהירה מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין הטרדה מינית.

עונש על הטרדה מינית בעבודה בהקשר של שימוש במחשב עשוי לכלול קנסות ואף להוביל להליכים פליליים ולמאסר ממושך.

כיצד לבחור עורך דין מומחה לתחום של הטרדה מינית במחשב

הטרדה מינית באמצעות מחשב הינו נושא בעל חשיבות רבה. בארגונים רבים הנושא זוכה כבר לאזכור הראוי בתקנון למניעת הטרדה מינית. אולם, ההקשר שבו נעשתה ההטרדה, צורת ההטרדה והאופן שבו היא נעשית מקשים לעיתים קרובות על הגשת תלונה ועל השגת הצדק הראוי לצד הנפגע.

משום כך, כאשר קיים חשש להטרדה באמצעות מחשב, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה.

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות' מתמחה בטיפול וייצוג של נפגע הטרדות מיניות בעבודה, ובכלל זה הטרדות הנעשות באמצעות מחשב.

למשרדנו ניסיון של שנים ארוכות בטיפול במקרים של הטרדה מינית בעבודה. נשמח לעמוד לרשותכם ולעזור לכם להשיג צדק גם במקרה הפרטי שלכם.

שתפו ב:

/ 5.

אתם לא לבד!
צרו קשר עוד היום
טיפול וייצוג בהטרדות מיניות בעבודה

משרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות’, הינו משרד בוטיק המתמחה בליווי, טיפול וייצוג בתיקים מורכבים של הטרדה מינית במקום העבודה. המשרד הוקם על מנת ליצור סביבה נעימה, בטוחה ומקצועית בסביבת העבודה. אתם לא לבד! הצוות שלנו מיומן בטיפול במקרים של הטרדה מינית בצורה רגישה אך יעילה. אנו עוסקים בחינוך באמצעות הרצאות, ייצוג נפגעי הטרדה מינית בערכאות משפטיות וליווי כולל ותומך.

דילוג לתוכן